1. Jak snížit bolest v kolenou po běhu
  • Jak snížit bolest v kolenou po běhu

    • Většina běžců – zejména ti, kteří během tréninku naběhají spoustu kilometrů nebo kteří se účastní závodů na velké vzdálenosti – určitě někdy po běhu měli bolavá kolena. Někteří běžci už berou sáčky s ledem jako samozřejmou součást tréninku. Jiní se to snaží ovládnout svou vůlí a prostě jen čekají, až bolest odezní – do příštího běhu.

      Lepším řešením by bylo těmto obtížím zcela předcházet. Nejlepším způsobem, jak zpevnit kolena při běhu, je stabilizovat kolenní kloub a zajistit efektivní pohyb vpřed. Naše užitečné tipy vám poradí, jak snížit bolest v kolenou.


    • Udržujte všechny své klouby silné a stabilní, a tím předcházejte zranění

      Při běhu nebo chůzi chodidla, kotníky, kolena a boky spolupracují a pohánějí nás vpřed. Pokud je některá část těla oslabená nebo zraněná nebo pokud trénujeme ve špatné formě, riskujeme, že vypadneme z přirozeného tempa a objeví se problémy v celé naší pohybové soustavě.

      Pokud vás po běhu bolívají kolena, ať už po tréninku nebo po závodu, nemusíte tyto bolesti přijímat jako součást běžné praxe. Podnikněte kroky ke zlepšení své formy. Poraďte se s trenérem nebo specialistou na zranění ve sportu, vyhodnoťte své držení těla a techniku a následně se pokuste vyřešit veškeré problémy. Požádejte svého trenéra, aby vám doporučil stabilizační cvičení pro prevenci nebo zmírnění bolesti kolenou ve spojení s během. Nemáte-li možnost profesionální pomoci, podívejte se na materiály, jako je Runner's World, kde najdete klasická stabilizační cvičení, která vám mohou pomoci zmírnit bolest v kolenou a kotnících.


    • Pomoci mohou i tejpy nebo ortézy

      Při správném použití mohou tejpy a kolenní ortézy jako FUTURO™ Kolenní bandáž stabilizační také poskytnout tolik potřebné zpevnění a stabilitu a zlepšit vaši pohyblivost. Akutní zranění, jakož i chronické bolesti kloubů, samozřejmě vyžadují odbornou prohlídku a léčbu. Váš lékař nebo trenér vám může doporučit správnou kompresi a poradit vám, jak a kdy použít kolenní ortézu. Volnoprodejní kolenní ortézy vám mohou poskytnout stabilitu a možnost pokračovat v rehabilitaci zajištěním trochu většího zpevnění při cvičení se zraněním kolene.

      Máte-li kolena zdravá a bez bolestí a chcete je v tomto stavu udržet, buďte proaktivní a provádějte stabilizační cvičení určená k posílení svalů a šlach spojených s kolenním kloubem. Silná pojivová tkáň poskytuje absolutně nejlepší zpevnění kolen pro běh.