1. Protahovací cvičení při plantární fasciitidě na každý den
  • Efektivní protahovací cvičení při plantární fasciitidě na každý den

    • Protahovací cvičení při plantární fasciitidě na každý den

      Při hledání kondice a lepšího zdraví se mnoho lidí – zejména běžců – pustí do cvičení, které je pro ně příliš náročné. Přílišný zanícený běžecký program může způsobit celou řadu problémů, od puchýřů až po vážné problémy s klouby a celou škálu mezi tím. Jedním ze zranění z této škály je plantární fasciitida, která je jednou z nejčastějších příčin bolesti paty u běžců, chodců a lidí, kteří jsou v práci dlouhou dobu na nohou.


    • Co je to plantární fasciitida?

      Plantární fascie je tlustý pruh pojivové tkáně, který vede podélně přes dolní část chodidla, od paty k prstům. Příliš mnoho běhání nebo stání může plantární fascii namáhat, což způsobuje malé trhliny v tkáni a vede k podráždění, zánětu a bolesti paty – to je obvykle nejvíce patrné při prvních krocích při vstávání z postele nebo vstávání ze židle po dlouhém sezení.

      Plantární fasciitidu by měl diagnostikovat a léčit lékař, trenér nebo jiný zdravotník. Ti mohou doporučit pevnější obuv, zakázkovou protetiku, protahovací cvičení nebo kombinaci všech. Protahovací cvičení je součástí téměř každého rekonvalescenčního plánu při plantární fasciitidě.


    • Vyhledejte pomoc u svého lékaře nebo trenéra

      Léčba plantární fasciitidy je dlouhodobá záležitost. Většina odborníků vám doporučí šetřit chodidla, vyhýbat se cvičení, které by mohlo plantární fascii ještě více dráždit, a několikrát denně patu ledovat. Vážné nebo chronické bolesti mohou vyžadovat intenzivnější léčbu, ale určitou úlevu obvykle poskytuje větší opora klenby, rozumná míra cvičení a důkladné protažení chodidla každý den před ranním vstáváním. Lékař, fyzioterapeut nebo trenér vám může chodidlo otejpovat, což vám poskytne dočasnou oporu na dobu, než vás prohlédne specializovaný ortoped.


    • Každý den se protáhněte, abyste svou plantární fasciitidu udrželi na uzdě

      Protahovací cviky na plantární fasciitidu mohou napomoci udržet plantární fascii dlouhou, silnou a méně náchylnou k přetržení při nárazu. Většina protahovacích cviků při bolestech paty nevyžaduje žádné speciální vybavení – mnoho trenérů doporučuje při protahování před ranním vstáváním použít ručník. Jednoduše položte chodidlo na srolovaný ručník, ten chytněte za oba konce a jemně za něj táhněte, abyste si protáhli klenbu. Účinné může být válení chodidel po balonu nebo válci a dobrého protažení můžete dosáhnout i jednoduchým taháním rukou za prsty na nohou.

      Noční dlahy, jako je FUTURO™ Noční ortéza pro plantární fasciitidu, vám mohou pomoci se protáhnout a znovu se cítit lépe i při spánku. Požádejte svého lékaře nebo trenéra o vhodný postup domácí léčby, abyste získali úlevu od bolestí spojených s plantární fasciitidou.