1. Pracovní den: past na myši
  • Pracovní den: past na myši

    Girl on Computer Girl on Computer Girl on Computer

     

     

     

    Vyhněte se pasti

    Jak se vyvarovat poškození způsobeným opakovaným namáháním v naší moderní počítačové společnosti.

    Stále více lidí dnes čelí poškození z opakovaného namáhání (RSI) v důsledku práce s myší. Je způsobeno trvalým napětím, opakovanými pohyby a nepřirozenou polohou paže. Příznaky zahrnují necitlivost nebo mravenčení v prstech i bolest vystřelující do ramena. Nejlepší je čelit počátečním příznakům ještě předtím, než se plně rozvinou. Zde uvádíme několik věcí, které můžete udělat, abyste předešli bolestem souvisejícím s prací s myší:


    • Dělejte přestávky

      Měňte co nejvíce polohu a dělejte pravidelné přestávky. Když nemusíte sedět u stolu (například když telefonujete nebo čtete tištěný dokument), vstaňte a projděte se.


    • Věnujte pozornost správnému držení těla

      Když sedíte, udržujte rovná záda, tlačte ramena dozadu s pánví mírně nakloněnou směrem dopředu. Když vás začnou bolet svaly, uvolněte záda a krátce otáčejte rameny. Nehrbte se.


    • Dbejte na správnou ergonomii

      Používejte myš, která vyhovuje vaší ruce a uvolněte ruku, když myš nepoužíváte. Při klikání i psaní udržujte ruku i zápěstí v přímce. Je-li to možné, používejte tablet a pero nebo přejděte ke klávesovým povelům, abyste nemuseli stále klikat myší.


    • Zmírněte jakoukoliv bolest

      Pokud již máte nějaké příznaky, můžete si ulevit od bolesti ledováním (přiložením studeného obkladu) na postižené místo. Nošení zápěstní ortézy nebo loketní bandáže a používání softwaru na rozpoznávání hlasu také zmenší napětí. Různé relaxační techniky, pravidelná protahovací cvičení a masáže vám rovněž pomohou zbavit se bolesti, abyste se mohli opět soustředit na svou práci.