1. Artritida: Nízkozátěžová cvičení
  • Artritida: Nízkozátěžová cvičení

    Tips & Tricks: Arthritis - Low Impact Tips & Tricks: Arthritis - Low Impact Tips & Tricks: Arthritis - Low Impact

    Pohybové aktivity s nízkou zátěží

    Cvičení, které Vám dodá energii a je šetrné ke kloubům.

    Pokud trpíte bolestmi kloubů, je potřeba pracovat na fyzické kondici, abyste dokázali udržet příznaky pod kontrolou. Vysoce náročné aktivity jako jsou běh, skákání nebo jiné namáhavé pohyby Vám mohou spíše uškodit než pomoci. Místo toho vyzkoušejte některé z méně zatěžujících aktivit. (Než začnete s jakýmkoliv programem cvičení, poraďte se s Vaším lékařem.)


    • Jóga

      Není náhoda, že je toto relaxační cvičení praktikováno již celá staletí. Jóga Vám může dodat sílu, ohebnost i vyrovnanost, a její různé varianty mohou být zvoleny a přizpůsobeny tak, aby vyhovovaly i lidem trpícím bolestmi kloubů.


    • Běh ve vodě

      Skvělé řešení pro běžce, kteří již nemohou běhat kvůli bolestem kloubů - při běhu ve vodě namáháte tytéž svaly jako při normálním běhu na souši, voda však klade přirozený odpor a je šetrná ke kloubům.


    • Tai chi

      Toto jemné propojení pohybu a meditace dokáže pročistit mysl a dodat tělu pružnost. Zkuste cvičení tai chi venku na čerstvém vzduchu.


    • Jízda na rotopedu

      Pokud je trénink na rotopedu prováděn správně, může pomoci při spalování velkého množství kalorií bez přílišného zatížení kloubů. Společně s trenérem stanovte nejlepší možnou kombinaci nastavení zatížení, intenzity a časových intervalů tak, abyste dosáhli zlepšení Vašeho zdravotního stavu a prospěšného účinku na klouby.


    • Chůze

      Chodit můžete kdekoliv. Je to zcela zdarma. Chůze může prospět Vašemu zdraví mnoha různými způsoby, včetně snížení krevního tlaku, snížení cholesterolu a stresu. Je to jeden z nejsnadnějších způsobů cvičení bez přílišné zátěže pro tělo. Pro podporu spalování kalorií vyzkoušejte těžší vestu, která zvýší výdej energie při chůzi, aniž by tím zatížila klouby.


    • Plavání

      Pohyb zapojující celé tělo prospívá dýchacím cestám a posiluje svaly od hlavy až po paty. Tak si dejte pro začátek pár délek v bazénu!


    • Eliptický trenažér

      Eliptický běžecký trenažér najdete skoro v každé tělocvičně a posilovně - působí šetrně na tělo a slouží k posílení nohou a střední části těla, a zapojí také ruce.


    • Běh na běžkách

      Při jízdě na běžkách na čerstvě napadaném sněhu si ani nevšimnete, že vlastně provádíte aerobní cvičení (avšak bez nadměrného zatížení těla).


    • Jízda na kolečkových bruslích

      Kolečkové brusle byly sice na vrcholu popularity v 90. letech, ale tento druh pohybové aktivity na čerstvém vzduchu je nadčasový.


    • Cvičení u baletní tyče

      Tento druh cvičení na bázi tréninku pro baletky je inspirován jejich ladnými pohyby - s přidáním menší zátěže a rychlých pohybů, abyste se opravdu zapotili.


    • Veslování

      Nemáte veslici? Nevadí. Veslovací stroje protáhnou celé tělo, a hlavně svaly středu těla.


    • Břišní tanec

      Ano, čtete správně. Natřásejte se, pohupujte se v bocích a vlňte se, tyto pohyby zvyšují pohyblivost kloubů, snižují bolest a zpevňují kosti a pružnost kolen a kotníků.